
W miesiącu maju grupa Wiewiórek będzie zajmowała się następującymi zagadnieniami:
1. Mieszkamy w Europie
– wskazują na mapie Polskę,
– poznają literę ż, Ż
– poznają globus – model Ziemi,
– określa na jakim kontynencie leży Polska,
– rozwiążą krzyżówkę,
– nauczą się powitań w wybranych językach,
– ułożą z rozsypanki literowej nazwy wybranych państw europejskich oraz nazwę kontynentu – Europa,
– wysłuchają i nauczą się piosenki Europa i ja,
– poznają ciekawostki o wybranych krajach europejskich,
– wysłuchają hymnu Polski i hymnu UE,
– poznają walutę polską,
– poznają flagi państw europejskich,
– wykonują pracę plastyczną Podróż po Europie – Big Ben, Londyn.
2. Łąka w maju:
– wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej Zagadkowe zaginięcie,
– rozwiążą zagadki o mieszkańcach łąki,
– wypowiedzą się swobodnie na temat obrazka przedstawiającego łąkę wiosną,
– rozpoznają i nazywają mieszkańców łąki,
– poznają cykl rozwojowy żaby i motyla,
– będą ćwiczyć tworzenie par,
– wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na łące,
– wykonają proste witraże z kolorowego kartonu i bibuły niekarbowanej,
– ocenią wartość logiczną zdań,
– złożą w całość obrazki zwierząt z łąki,
– poznają znaczenie barwy ochronnej na przykładzie motyli,
– wymienią przedstawicieli owadów,
– aktywnie wysłuchają muzyki Antonia Vivaldiego,
– wykonają prace plastyczna W rodzinie owadów.
3. Nowinki ze świata zwierząt:
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej Portrety zwierząt,
– wypowiedzą się na temat zwierząt hodowlanych i zwierząt egzotycznych,
– poznają wybrane powiedzenia i przysłowia, których bohaterami są zwierzęta,
– ułożą zagadki o zwierzętach,
– wyjaśniają pojęcia: zwierzęta domowe, zwierzęta egzotyczne,
– rozpoznają zwierzęta wiejskie po ich głosach,
– będą naśladować głosy zwierząt z wiejskiego podwórka,
– wysłuchają i naucza się piosenki Spotkanie zwierząt,
– nazwą zwierzęta w poszczególnych rodzinach,
– nazwą domy zwierząt,
– określą jakie produkty pochodzą od zwierząt i co z nich powstaje,
– wykonują twarożki smakowe,
– posłuchają ciekawostek o zwierzętach egzotycznych,
– wymienią charakterystyczne cechy zwierząt,
– podadzą przeciwieństwa wymienionych wyrazów,
– ułożą historyjkę obrazkową,
– wykonają pracę plastyczną Świecąca żabnica.
4. Nasi kochani rodzice:
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Moi rodzice,
– zrobią puzzle,
– rozwiążą zagadki związane z rodziną,
– ułożą wypowiedzenia z rozsypanki wyrazowej,
– wypowiedzą się na temat członków swojej rodziny,
– wypowiedzą się na temat czasu spędzanego z rodzicami,
– porównają masę przedmiotów,
– poznają wygląd i sposób działania wagi szalkowej,
– podają cechy mamy i taty,
– dowiedzą się jak nakrywamy do stołu,
– będą doskonalić umiejętność liczenia,
– wysłuchają i naucza się piosenki Życzenia dla mamy i taty,
– wezmą udział w uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty,
– wykonają pracę plastyczną Prezent dla rodziców.