
W miesiącu lutym grupa Wiewiórek będzie zajmowała się następującymi tematami:
1. Nasze zmysły:
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Płotek kości”,
– poznają literę b, B,
– rozpoznają kolegę na podstawie dotyku,
– nazywają wskazane części ciała,
– zaznaczają na rysunku narządy zmysłów,
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Czuję świat”,
– wykorzystają narządy zmysłów podczas zabaw badawczych,
– wykonają ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne,
– rozwiążą zagadki o częściach ciała,
– zróżnicują słowa różniące się tylko jedną głoską,
– odszukają słowa ukryte w innych słowach,
– podadzą przykłady, w jaki sposób unikać hałasu w salach przedszkolnych,
– podadzą liczbę mnogą i zdrobnienia do podanych słów,
– wykonują prace plastyczną lustro.
2. Poznajemy różne zawody:
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Kim będę w przyszłości”
– poznają literę g, G,
– określa na czym polega praca przedstawicieli wybranych zawodów,
– wskażą rekwizyty potrzebne do wykonywania danego zawodu,
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wymarzony zawód”,
– rozpoznają zawody na podstawie słownych opisów,
– rozwiążą zagadki dotyczące zawodów,
– stworzą żeńskie odpowiedniki zawodów męskich,
– poznają właściwości magnesu,
– wymieniają narzędzia potrzebne ogrodnikowi do pracy,
– poznają etapy powstawania chleba,
– poznają cyfrę 8,
– określają relacje zachodzące miedzy liczbami, wpisują miedzy nie odpowiednie znaki matematyczne, <, >, =,
– rozwiążą rebusy fonetyczne,
– wykonają pracę plastyczną Kim będę kiedy dorosnę.
3. Zabawy na śniegu:
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Z górki na pazurki”,
– poznają literę w, W,
– wybiorą ubrania odpowiednie do jazdy na nartach,
– rozwiążą i ułożą zagadki o tematyce zimowej,
– zbadają czy śnieg jest czysty,
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Bezpiecznie zimą”,
– zademonstrują ruchami różne zabawy na śniegu,
– wypowiedzą się na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zimowych zabaw,
– poznają różne rodzaje termometrów,
– poznają różne dyscypliny sportowe,
– powiedzą jak lubią spędzać czas zimą,
– nauczą się na pamięć wiersza „Bałwankowo”,
– rozwiążą i ułożą zadania tekstowe,
– wykonają prace plastyczną „Kolorowe rękawice”.
4. Różne rodzaje parków:
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Parkowy zawrót głowy”,
– stworzą nazwy dla parku, w którym można spotkać dinozaury,
– porozmawiają o parku jurajskim i o dinozaurach,
– zbudują makiety parków z klocków,
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Mały podróżnik”,
– odbędą wirtualną wycieczkę po parkach wodnych, z wykorzystaniem Internetu,
– wykonają łódeczkę metoda origami,
– dowiedzą się jak stworzyć ciecz nienewtonowską,
– poznają zasady zwiedzania parków narodowych,
– stworzą własne logo parku narodowego,
– stworzą nowe nazwy atrakcji dostępnych w parku rozrywki,
– określa co można zobaczyć w parku miniatur,
– wykonają pracę plastyczną „Park miniatur” – opera w Sydney.